Regulamin

 Regulamin projektu „SIMED- symulacja w kształceniu pielęgniarek i położnych- program rozwojowy UJK w Kielcach”

 

§1

Słownik pojęć

 

Projekt : projekt pn.: „SIMED- symulacja w kształceniu pielęgniarek i położnych- program rozwojowy UJK w Kielcach” o numerze POWR.05.03.00-00-0061/17 realizowany przez Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś V Wsparcie dla obszaru zdrowia Działanie 5.3 Wysoka jakość kształcenia na kierunkach medycznych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.

Uczestnik Projektu :

-nauczyciele akademiccy, instruktorzy oraz kadra techniczna zatrudniona na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu;

– student/ka kierunku Pielęgniarstwo lub Położnictwo I stopnia.

 

Realizator Projektu – Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach będący Wnioskodawcą projektu pn.: „SIMED- symulacja w kształceniu pielęgniarek  i położnych- program rozwojowy UJK w Kielcach”.

Biuro Projektu – pomieszczenie zlokalizowane w budynku Wydziału Lekarskiego i Nauk                         o Zdrowiu, pokój 110, mieszczącego się przy ul. IX Wieków Kielc 19, 25-317 Kielce.

MCSM – Monoprofilowe Centrum Symulacji Medycznej.

UJK- Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach.

 

§2

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

  1. Niniejszy Regulamin określa cele i założenia Projektu, zasady  rekrutacji  oraz prawa i obowiązki Uczestników.
  2. Projekt realizowany  jest  przez  Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu.
  3. Wsparcie udzielane Uczestnikom w  ramach Projektu jest bezpłatne, finansowane ze środków  Unii  Europejskiej  w ramach  Europejskiego  Funduszu  Społecznego i prowadzone  zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji.
  4. Termin realizacji Projektu obejmuje   okres od 1 stycznia 2018 roku do 31 grudnia  2020 roku.
  5. Uczestnicy Projektu zobowiązani są do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu i pisemnego  wyrażenia  zgody  na  akceptację  jego  postanowień, co  potwierdzają złożeniem podpisu pod oświadczeniem o zapoznaniu się z jego treścią.

 

§3

Informacje ogólne o Projekcie

 

  1. Projekt : „SIMED- symulacja w kształceniu pielęgniarek i położnych- program rozwojowy UJK w Kielcach” o numerze POWR.05.03.00-00-0061/17 realizowany przez Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś V Wsparcie dla obszaru zdrowia Działanie 5.3 Wysoka jakość kształcenia na kierunkach medycznych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój  2014-2020.
  2. Projekt skierowany jest do:
  • 160 (156K/4M) studentów/ek kierunku Pielęgniarstwo I stopnia;
  • 80 (78K/2M) studentów/ek kierunku Położnictwo I stopnia;
  • 15 (12K/3M)  nauczycieli/nauczycielek akademickich;
  • obsługi technicznej MCSM (koordynator, 2 pracowników technicznych, 2 instruktorów).
  1. Celem głównym projektu jest poprawa jakości kształcenia poprzez opracowanie programu rozwojowego na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu UJK oraz utworzenie Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznej dla kierunku pielęgniarstwo i położnictwo .
  2. W ramach projektu realizowane będą działania dotyczące kształcenia studentów z wykorzystaniem technik symulacji oraz zadania edukacyjno-rozwojowe dla kadry naukowo-dydaktycznej oraz techników symulacji.

§4

Cele i założenia projektu

  1. Celem szczegółowym projektu jest podniesienie kompetencji zawodowych studentów oraz podniesie kompetencji kadry naukowo-dydaktycznej oraz technicznej Wydziału Lekarskiego i Nauk o Zdrowiu UJK w zakresie stosowania symulacji medycznej w kształceniu pielęgniarek i położnych.
  2. Wsparcie świadczone Uczestnikom w ramach Projektu obejmuje:
  • Podniesienie kompetencji zawodowych studentów pielęgniarstwa i położnictwa kształconych metodą symulacji medycznych;
  • Rozwój potencjału dydaktycznego MCSM i podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej poprzez szkolenia krajowe i zagraniczne dla nauczycieli akademickich lub obsługi technicznej MCSM;
  • Opracowanie programu rozwojowego Wydziały Lekarskiego i Nauk o Zdrowiu UJK w zakresie kształcenia metodą symulacji medycznej, obejmującego wsparcie infrastruktury oraz kształcenie studentów w wykorzystaniem technik symulacji;
  • Współpracę międzyuczelnianą (zawody symulacyjne dla studentów kierunku Pielęgniarstwo, Położnictwo).
  1. Projekt obejmuje następujące zadania:
    • Opracowanie programu rozwojowego;
    • Prace adaptacyjno-remontowe sal MCSM;
    • Wyposażenie sali opieki pielęgniarskiej wraz z pomieszczeniem kontrolnym- sala wysokiej wierności;
    • Wyposażenie Sali egzaminacyjnej OSCE-Pielęgniarstwo;
    • Wyposażenie sali porodowej wysokiej wierności wraz z pomieszczeniem kontrolnym- Położnictwo;
    • Wyposażenie sali egzaminacyjnej OSCE- Położnictwo;
    • Wyposażenie sali symulacji z zakresu ALS;
    • Wyposażenie sali symulacji z zakresu BLS;
    • Wyposażenie sali ćwiczeń umiejętności pielęgniarskich;
    • Wyposażenie sali ćwiczeń umiejętności technicznych;
    • Wyposażenie sali umiejętności położniczych;
    • Rozwój potencjału dydaktycznego MCSM;
    • Opracowanie bazy scenariuszy symulacyjnych;
    • Program standaryzowanych pacjentów;
    • Współpraca międzyuczelniana.

§5

Personel projektu

  1. W ramach projektu zostanie powołany personel do realizacji określonych zadań w projekcie:
  • zespół ds. opracowania programu rozwojowego;
  • zespół ds. opracowania scenariuszy i bazy scenariuszy na kierunku Pielęgniarstwo i Położnictwo;
  • zespół ds. opracowania ekspertyz scenariuszy;
  • trener pacjenta standaryzowanego;
  • sędzia zawodów symulacyjnych;
  • kadra dydaktyczna WLiNoZ UJK – pielęgniarki i położne;
  • koordynator MCSM.
  1. W ramach projektu zostanie zatrudniony personel  na podstawie przeprowadzonego konkursu:
  • Pielęgniarka  i położna- instruktor (2 osoby – umowa o pracę);
  • Technik symulacji (2 osoby – umowa o pracę);
  • Pacjent standaryzowany (4 osoby – umowa cywilnoprawna).
  1. Zasady uczestnictwa osób wskazanych w ust. 1 i 2 zostały określone w Projekcie.
  2. W przypadku zatrudnienia osób wskazanych w ust. 1 i 2 w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach ich zasady wynagradzania regulują odrębne przepisy.

§6

Zasady rekrutacji uczestników do projektu i szkoleń

 

  1. Rekrutacja uczestnika do projektu prowadzona jest przez Realizatora Projektu.
  2. Rekrutacja będzie miała charakter wewnętrzny.
  3. Rekrutacja będzie prowadzona zgodnie z zasadami równości szans kobiet i mężczyzn oraz osób niepełnosprawnych.
  4. Do udziału w projekcie mogą zostać zakwalifikowani nauczyciele akademiccy (pielęgniarki i położne) zatrudnieni na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach na podstawie umowy o pracę lub umowę cywilno-prawną.
  5. Do udziału w projekcie może zostać zakwalifikowany/a student/ka WLiNoZ UJK I stopnia kierunku Pielęgniarstwo, Położnictwo z I,II, III roku studiów stacjonarnych z naboru na rok akademicki 2018/2019 oraz 2019/2020.
  6. Kryteria rekrutacji dla studentów/studentek, o których mowa w ustępie 5 powyżej:
    • status studenta I, II, III roku I stopnia studiów stacjonarnych na kierunku Pielęgniarstwo, Położnictwo (wymóg obowiązkowy);
    • osoba bierna zawodowo;
    • wykształcenie minimum średnie;
    • orzeczenie o niepełnosprawności (2 pkt.).
  7. Kryteria rekrutacji do szkoleń krajowych dla nauczycieli akademickich, o których mowa w  ustępie 4 powyżej:
    • zawarta z Uniwersytetem Jana Kochanowskiego w Kielcach: umowa o pracę lub umowa cywilno-prawna  (wymóg obowiązkowy);
    • doświadczenie zawodowe ( do 2 lat- 1 pkt; powyżej 2 lat- 2 pkt);
    • posiadane specjalizacje (1 specjalizacja- 1 pkt., 2 i więcej – 2 pkt.);
    • kursy kwalifikacyjne lub specjalizacyjne ( 1-2 kursy- 1 pkt.; 3 i więcej- 2 pkt.);
    • zatrudnienie na umowę o pracę (4 pkt.);
  8. Kryteria rekrutacji do szkoleń zagranicznych dla nauczycieli akademickich, o których mowa w ustępie 4 powyżej:
    • zawarta z Uniwersytetem Jana Kochanowskiego w Kielcach: umowa o pracę lub umowa cywilno-prawna  (wymóg obowiązkowy);
    • doświadczenie zawodowe ( do 2 lat- 1 pkt; powyżej 2 lat- 2 pkt);
    • posiadane specjalizacje (1 specjalizacja- 1 pkt., 2 i więcej – 2 pkt.);
    • kursy kwalifikacyjne lub specjalizacyjne ( 1-2 kursy- 1 pkt.; 3 i więcej- 2 pkt.);
    • zatrudnienie na umowę o pracę (4 pkt.);
    • certyfikat językowy ( 1 certyfikat- 1 pkt; 2 i więcej- 2 pkt).
  9. Kryteria rekrutacji studentów na zawody symulacyjne:
  • Średnia ocen za ostatni semestr studiów (liczba pkt. = wysokość średniej),
  • Dodatkowa, udokumentowana działalność i aktywność w kołach naukowych, organizacjach studenckich, pożytku publicznego, wolontariacie itp.(1-2 aktywności – 1 pkt. powyżej 2 – 2pkt);
  • Działalność w kole naukowym (1-2 aktywności – 1 pkt. powyżej 2 – 2 pkt)
  • Działalność w organizacji studenckiej innej niż koło nauk.(1-2 aktywności – 1 pkt. powyżej 2 – 2pkt);
  • Działalność w organizacji o charakterze wolontaryjnym/charytatywnym (1-2 aktywności – 1 pkt. powyżej 2 – 2pkt);
  • Dodatkowa praktyka zawodowa nie wynikająca z planu studiów (1-2 aktywności – 1 pkt. powyżej 2 – 2pkt);
  • udział w konkursie/zawodach o charakterze naukowym/edukacyjnym (1-2 aktywności – 1 pkt. powyżej 2 – 2pkt);
  • orzeczenie o stopniu niepełnosprawności 2pkt.
  1. Do projektu zostaną zakwalifikowani uczestnicy z najwyższą liczbą punktów i limitem osób przewidzianym w projekcie dla danego rodzaju wsparcia.
  2. Terminy rekrutacji umieszczane będą na stronie internetowej UJK –http://www.ujk.edu.pl/simed_symulacja_w_ksztalceniu_pielegniarek_i_poloznych-_program_rozwojowy_ujk_w_kielcach.html ; https://wlinoz.ujk.edu.pl/simed/
  3. Dokumentem zgłoszeniowym do projektu jest formularz zgłoszeniowy, który wypełniony i podpisany przez kandydata należy dostarczyć do Biura Projektu- pokój 110, przy ul. IX Wieków Kielc 19, 25-317 Kielce.
  4. Do formularza zgłoszeniowego dołączyć należy dokumenty/kserokopie potwierdzające spełnienie określonych kryteriów rekrutacji.
  5. Powołana zostanie przez właściwego Prorektora  komisja ds. rekrutacji. Komisja dokona oceny formularzy zgłoszeniowych kandydatów  i sporządzi protokół z rekrutacji wraz z listą zakwalifikowanych do udziału w projekcie osób. Osoby zakwalifikowane zostaną powiadomione telefonicznie lub mailowo. Lista osób zakwalifikowanych udostępniona zostanie w Biurze Projektu. Wyniki rekrutacji zostaną udokumentowane protokołem.
  6. W przypadku większej liczby chętnych niż ilości miejsc w projekcie oraz na wypadek rezygnacji z uczestnictwa w projekcie zakwalifikowanej już do wsparcia osoby, zostanie utworzona lista rezerwowa.
  7. Realizator Projektu nie gwarantuje udziału w projekcie wszystkim zainteresowanym.
  8. Szczegółowe informacje dotyczące projektu umieszczane będą na stronie internetowej: http://www.ujk.edu.pl/simed_symulacja_w_ksztalceniu_pielegniarek_i_poloznych-_program_rozwojowy_ujk_w_kielcach.html, https://wlinoz.ujk.edu.pl/simed/

§7

Uprawnienia i obowiązki uczestnika Projektu

  1. Uczestnik Projektu uprawniony jest do nieodpłatnego udziału w Projekcie „SIMED- symulacja w kształceniu pielęgniarek i położnych- program rozwojowy UJK w Kielcach”
  2. Uczestnik Projektu zobowiązany jest do:
  • rzetelnego uczestnictwa w działaniach projektowych przewidzianych w ramach Projektu i potwierdzania swojej obecności na listach obecności,
  • udziału w badaniu bilansu kompetencji;
  • wypełnienia ankiet ewaluacyjnych w trakcie i po zakończeniu projektu,
  • wypełnienia ankiety w terminie 4 tygodni po zakończeniu udziału w projekcie dotyczącej statusu na rynku pracy oraz informacje na temat udziału w kształceniu lub szkoleniu oraz uzyskania kwalifikacji lub nabycia kompetencji.
  • Uczestnik/czka projektu ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie w przypadku zaistnienia ważnych przyczyn, niemożliwych do przewidzenia na etapie rekrutacji. W przypadku wystąpienia takich okoliczności, Uczestnik/czka projektu jest zobowiązany/a niezwłocznie złożyć rezygnację z uczestnictwa w projekcie wraz z podaniem jej powodu. Pożądane jest dołączenie dokumentu lub/i zaświadczenia świadczącego o zaistniałej sytuacji uniemożliwiającej udział we wsparciu. Informacja o rezygnacji powinna być dostarczona bezpośrednio do Biura Projektu lub przesłana listem poleconym do Realizatora projektu.
  1. Uczestnikowi Projektu będący nauczycielem akademickim lub członkiem kadry technicznej zakwalifikowanym do uczestnictwa w szkoleniu zagranicznym dla instruktorów Realizator projektu zapewnia,:

1) zakwaterowanie,

2) biletu lotniczego w obie strony,

3) diety, przy czym wysokość diety jest ustalana w oparciu przepis Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dn. 29  stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. z 2013 r. poz. 167)

  1. Uczestnik Projektu o jakim mowa w ust 3 jest obowiązany do samodzielnego wykupienia ubezpieczenia na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków okres wyjazdu łącznie z podróżą, składając przed wyjazdem oświadczenie którego treść stanowi załącznik nr 3 do Zarządzenia Rektora nr 14/2010 w sprawie warunków i trybu realizacji wyjazdów zagranicznych nauczycieli akademickich
  2. Uczestnikowi Projektu będącemu nauczycielem akademickim lub członkiem kadry technicznej zakwalifikowanym do uczestnictwa w szkoleniu krajowym realizowanych poza siedzibą Realizatora Projektu przysługują:
  • diety,
  • zwrot kosztów przejazdów i noclegów,

na zasadach określonych w Rozporządzeniu o jakim mowa w ust. 3, chyba że umowa zawarta pomiędzy Uczestnikiem Projektu, a realizatorem Projektu będzie stanowić inaczej.

  1. Uczestnikowi projektu będącemu studentem I stopnia kierunku Pielęgniarstwo, Położnictwo z I,II, III roku zakwalifikowanym do uczestnictwa w zawodach symulacyjnych Realizator projektu pokrywa koszty na podstawie Zarządzenia Rektora nr 73/2014 do limitu przewidzianego w budżecie projektu tj.:
  • zakwaterowania;
  • dojazdu;
  • wyżywienia.

§8

Postanowienia końcowe

Realizator Projektu zastrzega sobie prawo zmiany treści Regulaminu w trakcie trwania Projektu.